تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
کد خبر : 1863

انجام یک کار نابخردانه غیرقابل بخشش

لمس جوجه پرنده و بچه های حیوانات به قهر مادر و تلف شدن می انجامد

لمس جوجه پرنده و بچه های حیوانات به قهر مادر و تلف شدن می انجامد
لمس جوجه پرنده و بچه های حیوانات به مرگ دردناک همراه با گرسنگی کشیدن طولانی مدت بچه ها و مرگشان به علت قهر مادر منجر می شود.

به گزارش پایگاه خبری وجدان سبز، هر گونه نزدیک شدن به لانه حیوانات به مرگ تدریجی جوجه ها و بچه های حیات وحش به علت گرفتن بوی انسان منجر می شود. حتی اگر والدین حیونات در محل نباشند، از بوی انسان متوجه نزدیکی انسان ها شده و لانه خود را بدون بزرگ کردن جوجه هایشان ترک می کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت اعلام کرد: هر گونه لمس و دست زدن به نوزادان حیوانات و پرندگان از قبیل پرندگان و پستانداران و خزندگان و سایر گونه ها به قهر کردن مادر و تلف شدن بچه های گونه های حیوانات منجر می شود.

به گفته وی با آغاز بهار و در پی گرم تر شدن شرایط جوی جانداران از زمستان گذرانی خارج شده و به تولید مثل می پردازند.

وی در ادامه صحبت های خود که با خبرگزاری ایسنا انجام داده تاکید کرد: نزدیک شدن و لمس بچه های حیوانات و حیات وحش اقدامی مخرب بوده و از رفتارهای نادرستی که طبیعت گردان انجام می دهند لمس نمودن نوزادان حیوانات و پرندگان است.

به گفته کارشناسان محیط زیست، لمس نوزاد حیات وحش به وسیله انسان باعث می شود تا بوی انسان را نوزاد به همراه خود داشته باشد تا مادر، فرزند خود را پس زده و در نهایت به علت خودداری کردن مادر از تغذیه فرزندش به مرگ و تلف شدن نوزاد بیانجامد.

همچنین نزدیک شدن به لانه پرندگان و لمس تخم و جوجه آنها نیز به قهر پرنده مادر و پرهیز از بزرگ کردن جوجه ها و مرگ دردناک تدریجی آنها منجر می شود.

همگان به عنوان طبیعت گرد مسئول هستیم تا به صورت مسئولانه در قبال محیط زیست و جانداران برخورد کنیم و آگاهی های خود را نیز افزایش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.