تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 1444

انتقال بیماری با رها کردن سبزه ها در رودخانه

انتقال بیماری با رها کردن سبزه ها در رودخانه
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: سبزه هایی که در روز طبیعت در آب ها رهاسازی می شوند ممکن است باعث انتقال بیماری و از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری شود.

به گزارش پایگاه خبری وجدان سبز، جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: همزمان با روز طبیعت سبزه هایی که در آب ها رها می شوند می توانند موجب انتقال سم و بیماری و تلف شدن گونه های جانوری و گیاهان شوند و نباید سبزه ها را در روز سیزده فروردین در آبها رهاسازی کرد.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که در مناطق طبیعی و جنگل ها حاضر می شوند از روشن نمودن آتش اجتناب کرده و از رهاسازی زباله نیز در طبیعت پرهیز نمایند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست یادآور شد: بسیاری از زباله هایی که در طبیعت باقی گذاشته می شوند ممکن است بعدها منجر به آتش سوزی گردند. از آن جمله می توان به بطری های شیشه ای و همچنین آب معدنی اشاره کرد.

به گفته محبت خانی در فصول گرم سال از جمله تابستان به دلیل تابش نور خورشید به این بطری ها حریق و آتش سوزی در عرصه های طبیعی ایجاد می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به آماده باش محیط بانان در تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: با تخلف های انجام یافته برخورد می شود. عموم مردم نیز چنانچه مواردی از قطع درخت و آتش افروزی را مشاهده کردند با تلفن 1540 تماس گرفته و به محیط بانان اطلاع دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.