تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 1374

عکس نوشته ترس پرندگان و حیوانات از ترقه بازی چهارشنبه سوری

عکس نوشته ترس پرندگان و حیوانات از ترقه بازی چهارشنبه سوری
جشن و شادی که در آن آزار جنبنده دیگری هم برقرار باشد، جشن نخواهد بود و چنین آزاری در فرهنگ ایرانی و اصیل انسانی نیز جایی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وجدان سبز، همواره با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و همچنین روز چهارشنبه سوری، ترقه بازی و ایجاد صداهای مهیب به اوج خود می رسد. ترقه هایی که بلای جان قلب کوچک پرنده ها و دیگر حیوانات شهری مثل گربه ها نیز می شوند.

جشن و شادی که در آن آزار جنبنده دیگری هم برقرار باشد، جشن نخواهد بود و چنین آزاری در فرهنگ ایرانی و اصیل انسانی نیز جایی ندارد.

چقدر زیبا و نیک بود روزهایی که شب های چهارشنبه سوری با آواز و موسیقی همراه بود، افرادی که دور هم جمع می‌شدند و در آرامش و احترام، اولین جشن و پایکوبی فرا رسیدن بهار را برگزار میکردند و در ستایش آتش به دور آن حلقه می‌زدند و شبی خاطره انگیز را رقم می زدند. به دور از هیاهو و صداهای مهیب و بی خود و هزار و یک حادثه دلخراش دیگر، هم برای خود و هم برای پرندگان و حیوانات شهری دیگر.

منبع پوستور از صفحه اینستاگرام eco.ngo

بیاییم این آیین و جشن زیبا را به صداهای ناهنجار و گوش خراش به مراسم مردم آزاری و حیوان آزاری تبدیل نکنیم. قلب کوچک پرندگان تاب تحمل چنین سر و صداهای مهیبی را نداشته و با سکته آنها همراه می شود.

قربانیان این شب فقط انسان ها نیستند و وحشت و مرگ جانداران دیگر را در پی می آورد. وحشت از صدای ترقه باعث ترک لانه پرندگان و مرگ جوجه هایشان هم می شود.

بیاییم با حفظ سنت های ایرانی و برگزاری مناسب آنها، این سنت ها را ماندگار نگه داریم. در سنت و فرهنگ اصیل ایرانی آزار هیچ جنبنده و حیوانی روا نیست و هر کاری که به مرگ جانداران منجر شود، هیچ جایی ندارد.

عکس نوشته در خصوص ترس پرندگان از ترقه و صدای انفجار در چهارشنبه سوری

ترس سگ و گربه و پرندگان از ترقه بازی های روز چهارشنبه سوری

منبع عکس: صفحه اینستاگرامی leili_ghamkhar

ضربان قلب پرندگان نیز در شرایط عادی بالای 600 بار است و در صورت شنیدن صداهای مهیب، تحمل انفجار را نداشته و سکته می کنند.

حیوانات درک و انتظار شنیدن صدای انفجار را ندارند، بسیار میترسند، وحشت زده میشوند، سکته میکنند، از آشیانه فرار میکنند و… بیاییم و نگذاریم چهارشنبه سوری، موجب آزار و اذیت ساکنین این کره خاکی بشود.

صدای انفجار های ناگهانی ممکن است موجب بروز سکته و اختلال شنوایی در انسان‌ها شود، بخصوص افراد کهنسال، حال تصور کنید سگ ها و گربه ها که قدرت شنوایی آنها حدودا چهار برابر بیشتر از انسانهاست تا چه حد از این صداهای ناهنجار و مهیب آسیب می‌بینند.

نکته جالب اینجاست همین افرادی که در خیابان ها مشغول به مردم آزاری و ترقه اندازی هستند، اکثرا حیوانات خانگی هم دارند و خود را مدافع حقوق حیوانات می‌دانند….!! و دیده شده حتی با حیوانات خود در کوچه و خیابان‌ها مشغول رقم زدن صحنه های جنگی هستند…!! رفتار های عجیب و غریب و پارادوکسیکالی که فقط در میان ما ایرانی ها دیده می‌شود… مدافع حقوق حیوانات هستیم اما هر چه صدای ترقه های ما مهیب تر و بلند تر باشد، جذاب تر به نظر می‌رسیم..

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.