تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر : 1589

طرح عکس نوشته روش نگهداری ماهی قرمز عید

طرح عکس نوشته روش نگهداری ماهی قرمز عید
ماهی های قرمز دکوراسیون نیستند. موجودات زنده دارای مغز و وهوش و شعورند و ده ها نیاز طبیعی دارند و می توانند بیست ساله شوند.

چرا ماهیهای قرمز زود می میرند؟ دلیل مرگ زودهنگام ماهی عید نوروز با روش نگهداری صحیح این جانداران زبان بسته را در زیر همراه با عکس نوشته و طرح های گرافیکی مرور می کنیم.

شایع ترین علت مرگ ماهی نوروز، کوچک بودن ظرف آن و بهره گیری از تنگ های کوچک است که با کاهش اکسیژن آب و نفس کشیدن ماهی قرمز در بالاترین سطح آب همراه می شود.

در این شرایط ماهی به دلیل عدم بهره مندی از اکسیژن محلول در آب از سطح آب تنفس می گیرد و اصطلاحا در حال گدایی اکسیژن است. ماهیها برای زنده ماندن این کار را تنها برای چند ساعت یا چند روز می توانند انجام دهند و به مرور آبشش ماهی دچار صدمه شده و ماهی با ضعف و مرگ دردناک مواجه می گردد.

بردن ماهی قرمز به محیط های خنک نیز می تواند به افزایش سطح اکسیژن آب کمک کند.

طرح

اگر با وجود تمام توصیه ها باز هم ماهی قرمز خریده اید، آگاه باشید که در آن ماهی های بدبخت در حال خفه شدن در آن تنگ های گرد و حتی بدتر از آن، تنگ های تخت و استوانه ای و … هستند. فورا برایشان یک آکواریوم مستطیلی بزرگ ترجیحا با پمپ هوا بخرید و سال جدید را با زجرکش کردن حیوانات بی دفاع آغاز نکنید.

ماهی های قرمز دکوراسیون نیستند. موجودات زنده دارای مغز و وهوش و شعورند و ده ها نیاز طبیعی دارند و می توانند بیست ساله شوند. حالا که آنها را خریده اید لااقل روش درست نگهداری از آنها را بیاموزید و بهترین زندگی ممکن را به آنها بدهید. منبع: صفحه تالین ساهاکیان

علت مهم دیگر مرگ و میر ماهی ها در کنار بی توجهی به ظرف بزرگ آب آنها و عدم استفاده از پمپ هوای اکسیژن ساز که با قیمتهای نازل در آکواریوم فروش ها به فروش می رسد، غذا ندادن به آنهاست.

ماهی هم به مانند انسان نیازمند غذا است و در صورت غذا نخوردن ماهی تدریجا ضعیف شده و مرگ دردناکی را تجربه می کند. همان طور که انسان ها هم بدون خوردن هیچ گونه غذایی می توانند هفته ها زنده بمانند ماهی ها هم به عنوان یک جاندار جدای از این قضیه نیستند. با بی توجهی نسبت به غذای ماهی، ماهی قرمز را به سمت مرگ دردناک هدایت می دهید.

برای ماهی قرمز هر روز یک یا دو وعده غذا به مقدار کم به شکلی که در کمتر از سه دقیقه  بتواند کل آن را بخورد در نظر بگیرید. غذاهای رایج در آکواریوم فروش ها را خریداری کنید. در صورت عدم دسترسی به غذای آماده؛ از خرده نان لواش ریز شده می توانید استفاده کنید، هر چند این غذای کاملی نمی تواند برای ماهی ها باشد اما از هیچ بهتر است.

هنگام تعویض آب ماهی قرمز به هم دما شدن آب با ظرفی که ماهی در آن بوده و از بین رفتن کلر آن توجه کنید. برای این کار چند ساعت آب سالم را در ظرف جداگانه ای قرار داده و سپس تعویض آب را انجام دهید.

سایر نکته های مهم نگهداری از ماهی قرمز در این دو تصویر و عکس نوشته زیر قرار داده شده است.

ماهیهای قرمز را نیز هرگز در سطح رودخانه ها رهاسازی نکنید چرا که ماهیان غیربومی بوده و ورود آن به محیط های طبیعی می تواند دردسرساز شود. چنانچه شرایط نگهدرای از ماهی عید را ندارید سرپرستی آن را با ارائه آموزش های لازم ذکر شده در این مقاله، به فردی دلسوز و باوجدان واگذار کنید.

استفاده و کپی برداری از این عکس نوشته و توضیحات نگهداری صحیح ماهی قرمز بدون ذکر منبع مجاز می باشد. به امید این که فرهنگسازی کاملی برای نگهداری اصولی از ماهیان قرمز عید که هر ساله به دلیل بی توجهی و عدم آگاهی خریداران، مرگ دردناکی را تجربه می کنند. انجام شود و شما نیز در این روشنگری سهیم باشید.

دیگران را به رعایت اخلاق و انسانیت در قبال جان حیوانات زبان بسته که حق زندگی داشته و درد و رنج و زیبایی ها را می فهمند دعوت کنید و این نکات مهم را به آشنایان و اطرافیان خود بازگو کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.