تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر : 871

چگونه برای یاکریم لانه برای تخم گذاری و جوجه بزرگ کردن بسازیم

چگونه برای یاکریم لانه برای تخم گذاری و جوجه بزرگ کردن بسازیم
ساخت لانه برای یاکریم ها نه هزینه داشته و نه وقت بر است. ولی برای این پرندگان به اندازه یک زندگی ارزش دارد و برای همیشه دعاگویتان می شوند.

روش درست کردن خانه برای یاکریم ها. به چه روشی می توانیم برای یاکریمها لانه مناسب درست کنیم تا در محیط امن اقدام به بزرگ کردن جوجه هایشان کنند.

یاکریم ها در لانه سازی گاها رفتارهای ناشیانه اشتباهی انجام می دهند و حتی در این تصمیمشان ممارست نیز می کنند. این شاید به پایین بودن هوش در بین برخی از این پرنده ها مرتبط باشد. بنابراین شایسته است تا با لانه سازی به آنها کمک کرده و بهترین مکان که همراه با آرامش و ویژگی هایشان باشد برایشان فراهم نماییم.

در زیر نمونه عکس مناسب برای ساخت لانه یاکریم را ببینیم.

عکس لانه یاکریم

توصیه می شود برای ساخت لانه یاکریم از سبد میوه که سبک است استفاده کنید

جایی که لانه را نصب می کنید بهتر است در زیر سقف باشد. یعنی لانه در محل مسقف نصب گردد «به مانند عکس ها»

یاکریم قمری

با زدن دو یا سه میخ به دیوار، لانه را با نخ یا مفتول ببندید

داخل سبد لانه؛ پوشال و یا چیز دیگر نریزید. داخل جعبه باید خالی و بدون وسایل اضافه باشد.

کف جعبه یا سبد میوه را می توانید به مانند عکس زیر کارتن یا قوطی بگذارید تا از لای درزهای خالی سبد میوه، تخم یاکریم بر زمین نیافتد، سپس بدون گذاشتن چیز اضافه دیگر در داخل لانه، در محل مناسب لانه را به میخ ببندید.

با رعایت این چند نکته ساده بالایی، می توانید لانه و آشیانه برای قمری «یاکریم ها» درست کنید.

اگر یاکریم در محل لانه درست شده شما حضور نیافته کمی به آنها زمان بدهید. داشتن ثبات و زمان دادن به آنها باعث می شود تا آنها احساس امنیت بیشتری برای حضور در لانه کنند. همچنین به اطراف لانه بر روی زمین گندم و خرده نان بریزید تا به خوبی از وجود لانه مطلع شوند.

بعد از لانه سازی به هیچ عنوان نزدیک لانه نشوید و باعث به تپش افتادن ضربان قلب کوچکشان که حق زندگی دارند، منجر نگردید. یاکریم حیوانی وحشی بوده و زندگی آزادانه را دوست دارد.

چنانچه به لانه آنها دست زده و باعث ترسشان شویم، پرنده پدر و مادر از بزرگ کردن جوجه ها صرف نظر کرده و لانه را ترک می کنند. حتی یاکریم ها از بوی انسان نیز متوجه خطر می شوند و در نبود یاکریم نر و ماده نیز نباید به لانه آنها نزدیک شد.

برخی انسانهای خداجو و پاک سیرت با ساختن آشیانه به آنها کمک کنند تا دارای سرپناه امن شوند. انسانهای پاک سیرتی که رنگ زندگیشان خدایی بوده و از کمک به مخلوقات زبان بسته خدا غافل نمی شوند.

ساخت لانه برای یاکریم ها نه هزینه داشته و نه وقت بر است. ولی در مقابل برای این پرندگان به اندازه یک زندگی ارزش دارد و برای همیشه دعاگویتان می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا شنبه , 24 تیر 1402 - 21:37

سلام
من یه لونه ساختم برای یاکریم ها فقط یه مقدار فاصلش با زمین زیاده به نظرتون میان لونه بسازن؟؟
لطفا جواب بدید ممنون.

حامد مصطفائی آگاه چهارشنبه , 11 مرداد 1402 - 12:17

با سلام . ممنون از این که به فکر این پرندگان زبان بسته هستید.
برای ایجاد حس اعتماد به یاکریم ها باید کمی از زمان لانه سازی شما گذشته باشد. همچنین ممکن است یاکریم در همان روزهای ابتدایی لانه سازی شما به لانه نیاید و بعد از ماهها آنجا را برای خود انتخاب کند.
داشتن ارتفاع با زمین نیاز هست و اصلا باید لانه به همین شکل دارای ارتفاع باشد.
مهم توجه به مسقف بودن ساخت لانه است. لانه باید در محلی که به مانند عکس ها دارای سقف است ساخته شود.
در اطراف لانه می توانید غذا برای یاکریم ها بریزید تا متوجه لانه ای که برایشان در نظر گرفتید بشوند.
همچنین چند لانه دیگر نیز در دیگر محیط های خانه یا محل کارتان می توانید بسازید تا احتمال انتخاب و حضور یاکریم ها در آن بالا برود.
یاکریم ها در ساخت لانه دچار اشتباهات زیادی می شوند و به اصطلاح لانه ساز قهار و خوبی نیستند و شما با لانه سازی می توانید این مشکل بزرگشان را حل کنید.

علی دوشنبه , 7 اسفند 1402 - 22:52

دو تا یا کریم بالای پکیج خونه مون تو بالکن بودند. گفتم تو این سرما بذار با یه کارتن کوچیک یه لونه درست کنم بدارم بالای پکیج برند توش. تو بالکن یه چهارپایه گداشتم زیر پام و رفتم بالا که کارتن رو بذارم روی پکیج. یاکریمه پر زدند و رفتند. دستم رو بردم روی جایی که یکیش خوابیده بود، دیدم ای داد… تخم گذاشته بودند. کارتن رو گذاشتم کنار تخم ها. دو دقیقه بعد یکی شون رو دیدم که برگشته نشسته کنار کارتن. اون یکی دیده نمیشه. از پایین خیلی دید نداره. دو دقیقه بعد هم هیچکدوم رو ندیدم.
نمی دونم یکی شون برگشته رو تخم خوابیده. یا کلا ول کرده اند و رفته اند. اعصابم خورده.

حامد مصطفائی آگاه سه شنبه , 8 اسفند 1402 - 23:20

در صورت نزدیک شدن به لانه یاکریم و یا دست زدن به لانه آنها، قهر کرده و روی تخم های خود نمی خوابند و یا جوجه هایشان را بزرگ نمی کنند. نباید نزدیکشون می شدید تا این نتیجه تلخ رو نداشته باشه. به تخم ها دست نزنید و دیگر نزدیکشان نشوید. امیدوارم برگردند. شما هم ناراحت نباشید . به هرحال از عمد نبوده و این موضوع رو نمی دونستید.
در جای دیگری از حیاطتان می تونید مطابق توضیحات نوشته شده لانه سازی کنید شاید یاکریم های دیگه اونجا رو ببینند و لونه سازی کنند