تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر : 1649

مدیرکل محیط زیست سمنان خبر داد

پایش مستمر پارک ملی توران برای حفاظت از گونه های جانوری

پایش مستمر پارک ملی توران برای حفاظت از گونه های جانوری
مدیرکل محیط زیست سمنان از مسافران نوروزی درخواست کرد تا در مسیر جاده پارک ملی توران سرعت مطمئن را حفظ نموده و در حفاظت از گونه های ارزشمند سهیم گردند.

به گزارش پایگاه خبری وجدان سبز، با توجه به این که پارک ملی توران از مهمترین زیستگاه های جانوری حیات وحش محسوب می شود، پایش شبانه روزی و رصد با دقت در این منطقه توسط محیط بانان و دوستداران محیط زیست و یگان های استقرار یافته در این مناطق انجام می شود.

بدین منظور مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان بهرام علی ظاهری در بازدیدی که از پاسگاه های پارک ملی توران داشت اعلام کرد: در این پارک از یوز آسیایی تا پلنگ ایرانی و گور ایرانی وجود دارند و این اتفاقی خاص و منحصر به فرد می باشد.

به گفته وی در سفرهای نوروزی به منظور جلوگیری از برخورد خودروهای عبوری با گونه های جانوری در قالب ده گروه خودرویی پایش شبانه مسیر مواصلاتی میامی – عباس آباد برای برخورداری از سرعت مطمئن 90 کیلومتر در ساعت خودروها انجام می پذیرد تا نظارت های مورد نیاز انجام پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان از گردشگران و مسافران نوروزی درخواست کرد تا در این منطقه ها سرعت مطمئن را حفظ نموده و در حفاظت از این گونه های ارزشمند سهیم گردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.