تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 1285

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

سرانه جنگل در اردبیل پایین تر از میانگین کشوری است

سرانه جنگل در اردبیل پایین تر از میانگین کشوری است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از پایین بودن سرانه جنگل در استان اردبیل نسبت به میانگین متوسط کشوری و تلاش برای جبران این خلاء خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وجدان سبز، در شرایطی که بنابر اعلام رئیس شورای عالی جنگل سازمان منابع طبیعی متاسفانه سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی اعلام شده، استان اردبیل از همین میزان کم موجود در کشور هم عقب مانده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل محمود قلیزاده در مراسم گرامیداشت روز درختکاری اعلام کرد: سرانه جنگل استان اردبیل به ازای هر نفر از میانگین متوسط کشوری کمتر است و برای دستیابی به میانگین کشور بایستی 200 هزار هکتار عرصه جنگلی در استان اردبیل پیاده سازی و عملیاتی شود.

وی با بیان این که سرانه جنگل در استان اردبیل به ازای هر نفر چهارصد متر مربع است افزود: تلاش ما در این مسیر بوده که علاوه بر کاشت درخت و جنگل کاری از ظرفیت بخش های خصوصی نیز به منظور کاشت نهال استفاده کنیم.

قلیزاده به تلاش سازمان منابع طبیعی برای کاشت درختان به میزان یک هزار و 379 هکتار اشاره کرد و یادآور شد: سیاست دولت حمایت از تحقق هدف کاشت یک میلیارد نهال است. سهم استان اردبیل در این هدف گذاری 10 میلیون اصله نهال است که امید است با تامین شدن اعتبار به رسیدن به این هدف نزدیک شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از عمل آوری یک میلیون و 300 هزار نهال از گونه های جنگلی در ایستگاه کندرق خلخال و همچنین 30 هزار اصله نهال فندق گلدانی در ایستگاه شهید الطافی نمین نیز خبر داد.

قلیزاده تاکید کرد: با مشارکت بخش خصوصی در نهالستان مغان تعداد 9 میلیون اصله نهال صنوبر طی سه ماه آتی به عرصه ها انتقال داده می شود تا قادر شویم به ماموریت بزرگی در راستای کاشت 10 میلیون نهال در سال جاری جامه عمل بپوشانیم.

جانی نگیریم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.