تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر : 1807

طرحی برای زیباسازی بیشتر شهر

پیشنهاد زیباسازی تیرهای چراغ برق با گیاهان رونده

پیشنهاد زیباسازی تیرهای چراغ برق با گیاهان رونده
کاشت گیاهان رونده در کنار تیرهای چراغ برق در کنار توسعه نهال کاری، می تواند تبدیل به ایده بسیار مناسبی برای زیباسازی شهر و توسعه فضای سبز شود.

کاشت گیاهان رونده در کنار تیرهای چراغ برق می تواند به رویکرد سازمان پارکها و فضای سبزی شهرداری ها تبدیل شود.

با توجه به این که توسعه فضای سبز و نهال کاری با استفاده از هر فضایی توصیه شده، کاشت گیاهان رونده در کنار تیرهای چراغ برق در کنار توسعه طرحهای نهال کاری می تواند تبدیل به طرحی مهم و مثمر ثمر شود.

محسن آئینه دار فعال اجتماعی در صفحه شخصی خود نسبت به موفقیت آمیز نبودن طرح رنگ آمیزی تیرهای چراغ برق در اردبیل اشاره کرده تا موقتی بودن و عدم چشم نواز بودن طرح رنگ آمیزی تیرهای چراغ برق را متذکر شود.

فاطمه شکرزاده، خبرنگار و فعال حوزه رسانه نیز ضمن تائید این موضوع، بر کاشت گیاهان رونده در کنار تیرهای چراغ برق توسط شهرداری و مردم تاکید داشته است.

شکرزاده نوشته است: تجربه ثابت کرده رنگ برای زیباسازی جواب نمی دهد. نمونه آن جدول های کنار خیابان هاست که هر چند وقت یکبار باید دوباره رنگ آمیزی شود. رنگ آمیزی پل سعدی نیز به صورت کامل از بین رفته و ظاهر نامناسبی پیدا کرده است.

اگر واقعا قصد زیباسازی تیربرق ها را دارید، نمونه زیبای آن همین است که در تصویر زیر می بینید.

مغازه داری در خیابان لاله، گیاه نیلوفر کبود کاشته است. گل ها و گیاهان رونده هم سرسبزی شهر را بیشتر می کنند و هم زیباترند.

این هم نمونه دیگر از این کار زیبا.

از این رو که گیاهان رونده در طیف وسیعی از مناطق با آب و هوای مختلف قابلیت رشد را دارند می توان با کاشت این قبیل گیاهان در کنار تیرهای چراغ برق به معنای واقعی در زیباساختن مناطق شهری نقش آفرین شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.