تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۲
کد خبر : 1998

روش گذاشتن ظرف آب برای پرندگان و حشرات بدون غرق شدن موجودات ریز

روش گذاشتن ظرف آب برای پرندگان و حشرات بدون غرق شدن موجودات ریز
با روش ساده ای که در زیر معرفی می شود می توانید هم به وظیفه اخلاقی و انسانی خود در قبال جانداران و کمک به رفع تشنگی آنها عمل کنید و هم مانع از مرگ هیچ حشره ای که دارای حق زندگی هستند شوید.

روش درست کردن آبخوری برای حشرات و پرندگان و گربه و سگها بدون این که غرق شدن و مرگ حشرات و موجودات ریز در هنگام نوشیدن آب اتفاق بیافتد.

در ایام گرم سال اصلی ترین نیاز هر موجود زنده ای چه از پرندگان و گربه ها و سگ ها و … گرفته تا حشرات و موجودات ریز، یافتن و نوشیدن آب است.کم آبی موجودات را به سمت مرگ دردناک سوق می دهد.

با این وجود هنگام گذاشتن ظرف آب مشاهده می شود که تعداد زیادی از حشرات ریز در آب افتاده و متاسفانه غرق شده اند. همین مرگ حشرات در هنگام آب خوردن و عدم امکان موفقیت در بیرون آمدن از آب موجب می شود تا عده زیادی از دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات عطای این کار را به لقایش بخشیده و از گذاشتن آب برای جانداران پرهیز کنند.

اما با این کار ساده می توانید هم به وظیفه اخلاقی و انسانی خود در قبال جانداران عمل کنید و هم مانع از مرگ هیچ حشره ای که حق زندگی دارند، شوید.

با درنظر گرفتن ظرف کم عمق آبخوری و همچنین انداختن چند سنگ در این ظرف به گونه ای که ارتفاع سنگها از ارتفاع آب بیشتر باشد، می توان بهترین آبخوری را برای حشرات  درست کرد، بدون آن که شاهد مرگ و غرق شدگیشان شویم.

آدمیان تنها ساکنان کره زمین نیستند. بسیاری از جانداران اعم از پرندگان و حشرات ریز در فصل گرم سال، سخت در تلاش برای یافتن جرعه ای آب هستند اما در گرمای سوزان رسیدن به این مهم بسیار سخت است. اتفاقی که ممکن است باعث مرگ دردناک حشرات و یا گرمازدگی پرندگان و پستانداران شود. با اجرای این روش می توان کمک بزرگی در حق مخلوقات خدا نمایید.

عکس روش درست کردن آبخوری مناسب برای حشرات و پرندگان بدون خطر غرق شدن حشره ها

پینوشت: از نداشتن آهک در سنگ و انتخاب سنگهای سخت و تمیز که مواد آنها در آب حل نشود مطمئن شوید تا آب سمی و آلوده نشود. با شلوغ کردن ظرف و ریختن سنگهای ریز و درشت به شکلی که سنگها از عمق آب بالاتر روند، و همچنین ترجیحا با انداختن چند جسم شناور می توان هم به رسالت خود در گذاشتن آب برای جانداران عمل کرد و هم مانع از مرگ هیچ حشره ای شد. همچنین اگر با وجود ریختن سنگ به گونه ای که سنگها از سطح آب فراتر باشند، باز هم گرفتار شدن برخی از حشرات را مشاهده کردید، با تکه چوبی نرم به آنها کمک کرده و از میان آب یا سنگ نجات دهید.

همچنین ظرف آب را پلاستیکی انتخاب نکنید. با قرار گرفتن پلاستیک در معرض نور خورشید، مواد پلاستیک در آب حل شده و سلامتی جانداران را به خطر می اندازد.

لزوم توجه به مکان های دارای آب در طبیعت برای نجات احتمالی حشرات

در هنگام طبیعت گردی و کوهنوردی و جاهای دیگر نیز اگر جمع شدن آب در مکانی را دیدید بی تفاوت نباشید. دقت کنید تا حشره و جانداری در داخل آبخوری نیافتاده باشد.

حشرات ریز بین 2 تا نهایتا چند دقیقه بیشتر نمی توانند در آب زنده بمانند. به این خاطر با یک تکه چوب به حشرات زنده کمک کنید که از آب خارج شوند. با انجام این کار در لذت یک کار قشنگ شریک شوید. روح خود را از مهربانی سیراب کنید و در نهایت جانی دوباره به یک مخلوق خداوند بدهید.

کامنت برخی از کاربران در صفحه خانم تالیان ساهاکیان بعد از یادآوری روش درست کردن آبخوری برای حشرات با بازنشر تصویر بالا:

  • من همیشه دوست داشتم برای پرنده ها و حشرات آب بذارم ولی می دیدم میزان تلفات و غرق شدگی حشرات خیلی بالاست، ناراحت می شدم و به این خاطر کلا از این کار صرف نظر می کردم. با این روش خوبی که معرفی کردید حتما از این به بعد باریختن سنگی که از سطح آب فراتر برود و جسم شناور در ظرف براشون آب می ذارم. در ثواب این کار و فرهنگسازی اون هم مطمئنا شما شریکید. واقعا خدا خیرتون بده و خدای این جانداران زبان بسته پشت و پناهتون باشد.
  • من همیشه چند تا تکه جسم شناور توی ظرف آب می اندازم
  • گاها در طبیعت هم در مکانهای دارای آب شاهد افتادن تعداد زیادی از حشرات و غرق شدگیشان میشویم. لطفا در یک پستی یادآوری داشته باشید که اگر در این مکانها طبیعت گردان با صحنه غرق شدن موجودات ریز مواجه شدند با یک چوب خشک و کمک به آنها برای بیرون آوردن از آب حشرات را از آب نجات داده و با دادن جانی دوباره به یک مخلوق، روح خود را از مهربانی سیراب کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.