تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 1360

معاون محیط زیست اردبیل مطرح کرد؛

فاصله گرفتن بخش‌ خصوصی از مشارکت‌های محیط زیستی در اردبیل

فاصله گرفتن بخش‌ خصوصی از مشارکت‌های محیط زیستی در اردبیل
معاون تنوع زیستی حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: امیدواریم بخش خصوصی با صرف هزینه حداقلی در امور محیط زیست، به تعهد اجتماعی خود در قبال میراث طبیعی که باید به دست آیندگان بسپاریم عمل نماید.

رامین جمشیدی در گفتگو با پایگاه خبری وجدان سبز اعلام کرد: با وجود مشارکت مثبت و سازنده برخی از کارخانه‌ها و بخش‌های خصوصی در امور اجتماعی و ورزشی متاسفانه مشارکت خاصی را در حوزه محیط زیست و همچنین انجام خیرات سبز نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: همانگونه که توجه به مدرسه سازی، ساخت بیمارستان، کمک به نیازمندان، تأمین جهیزیه و سایر موارد مشابه اقدامی بسیار سازنده و مثبت است، خیران و مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی در کنار توجه به این امور پسندیده، از پرداخت به نیازمندی‌های محیط زیست و منابع طبیعی نیز غافل نشوند چرا که محیط زیست پایه اساسی حیات و توسعه پایدار در سرزمینمان محسوب می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه استفاده از اعتبارات دولتی جوابگوی تمامی نیازمندی‌های محیط زیست نیست، یادآور شد: متأسفانه بسیاری از واحدهای صنعتی، تولیدی، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال در استان اردبیل از انجام به مسئولیت اجتماعی خود در قبال محیط زیست و رفع نیازمندی‌های آن شانه خالی کرده و یا نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.

جمشیدی در تشریح چگونگی مشارکت بخش‌های خصوصی در کمک به محیط زیست استان گفت: خیران و مدیران بخش‌های خصوصی به دلیل مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند در کنار توجه به درختکاری در حریم کارگاه خود، با هم‌افزایی و هماهنگی با کارشناسان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست می‌توانند در امور مرتبط با درختکاری و درخت‌داری مشارکت کنند. همچنین محیط زیست اردبیل را در حمایت از طرح های احیای گونه های جانوری در معرض تهدید، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای فرهنگ سازی زیست محیطی، احداث آبشخور حیات وحش، ترمیم طبیعت و احیای زیستگاههای آسیب دیده، مرمت و تکمیل پاسگاه‌های محیط بانی، ساخت و نصب تابلوهای معرفی مناطق محيط زيست و تابلوهای هشداردهنده حیات وحش یاری گر شوند.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان محیط زیست دست خیران، مدیران شرکت‌های خصوصی و اعضای هیئت مدیره کارخانه‌ها و کارگاه‌های فعال در استان اردبیل را برای رفع چالش‌های محیط زیستی و نیازمندی‌های موجود به گرمی می‌فشارد و امیدواریم با افزایش دغدغه‌مندی‌ها بهبود تاب آوری سرزمین، بهبود رویشگاههای جنگلی، حفاظت از گونه های جانوری مختلف و محیطی سرسبز و پاک را شاهد باشیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان ابراز امیدواری کرد تا بخش خصوصی با صرف هزینه حداقلی در امور محیط زیستی، به تعهد اجتماعی مهم خود در قبال میراث طبیعی که باید به دست آیندگان نیز بسپاریم عمل نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.