تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
کد خبر : 951

نجات ماهیان رودخانه بالیقلوچای اردبیل بر اثر خشکسالی و رهاسازی در دریاچه شورابیل

نجات ماهیان رودخانه بالیقلوچای اردبیل بر اثر خشکسالی و رهاسازی در دریاچه شورابیل
تلاش دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات برای نجات جان آبزیان و انتقال به دریاچه شورابیل.

اقدام سبز بسیار ارزشمند توسط عده ای از دوستداران محیط زیست. ماهیانی که به دلیل خشکسالی در اندک آب باقیمانده رودخانه بالیخلی چای در تکاپو و تلاش برای زندگی بودند توسط عده ای از دوستداران محیط زیست نجات داده شده و در دریاچه شورابیل رهاسازی شدند.

رودخانه بالیقلوچای نباید خشک می‌شد، ولی شد. تا همین چند ماه پیش هم در همین محل کلی آبزی به بهانه‌های مختلف قتل عام ‌می‌شد. فیلم و عکسهای مذکور بخشی از عملیات زنده‌گیری آبزیان رودخانه خشکیده بالیقلو و رهاسازی در دریاچه شورابیل با کمک شهرداری، پاکبانان و فعالان محیط زیست آن هم بعد مرگ میلیون‌ها جاندار است.

برای پیشگیری از چنین اتفاقی مسئولان می‌توانستند حداقل یک حوض یا بخشی از رودخانه را همچنان زنده نگهدارند تا آبزیان گرفتار سوء مدیریت نشوند. این یکی از دهها راهکار بود، ولی در تمام این چند سال اخیر انجام نشد و هر سال به شکلی حق زندگی جانداران نادیده گرفته شد.

نمی‌دانم مسببان مرگِ آبزیان رودخانه بالیقلوچای چگونه سر بر بالش می‌گذارند اما مُهرِ شرمندگی و بی‌برنامگی تا سال‌های سال بر پیشانی افرادی که به مرگ جانداران بی‌گناه باعث شدند ضرب می‌شود. ایمان دارم عاملان مرگ آبزیان، تاوانِ بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی خود را در همین دنیا از خدایِ حیوانات پس خواهند گرفت.

در این میان قدردان انسان هایی هستیم که برای نجات جان جانداران و انتقال آبزیان به مکان پرآب با اعطای حق زندگی که بدیهیترین حق هر جانداری است، تلاش کردند.

موجوداتی که جان و قلب داشته و به مانند ما زندگی را دوست دارند با کمی تلاش و زحمت دوستداران محیط زیست از نعمت مجدد زندگی برخوردار شدند.

وضعیت ماهی بالیقلی چای

وضعیت رودخانه و ماهیان بالیقلو چای

ماهیان گرفتار در رودخانه و انتقال

انتقال ماهی به دریاچه

نجات ماهی و رهاسازی

رهاسازی و نجات ماهیان در شورابیل

نجات ماهی

نجات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.