تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر : 789

مرال ها چگونه زندگی می کنند و چه فرقی با آهو دارند

مرال ها چگونه زندگی می کنند و چه فرقی با آهو دارند
مرال ها از جمله گوزن های بلند قامت و بزرگ جثه محسوب می شوند که  آسیای میانه و غرب آسیا از جمله ایران جزو زیستگاه های مهم آنها محسوب می شود.

مرال ها چگونه زندگی می کنند و چه تفاوت هایی با آهو دارند. آشنایی با نحوه زندگی مرال یا مارال ها و تفاوت ظاهری و زندگی و تغذیه آنها با آهو در چیست.

یکی از اسمهای مرال، گوزن قرمز بوده که به آن گاو کوهی نیز گفته می شود.

پیش از این در سایت خبری و تفریحی مارال نیوز، به تفصیل در خصوص نوع زندگی مارال ها و عکسهای باکیفیت از این جانداران معصوم خدا درج کرده بودیم که می توانید آنها را نیز بخوانید.

این گونه های جانوری از جمله گوزن های بلند قامت و بزرگ جثه محسوب می شوند که  آسیای میانه و غرب آسیا از جمله ایران جزو زیستگاه های مهم آنها محسوب می شود.

آشنایی با مارال های ایران

آشنایی با مارال ها

مارال ها در قاره آفریقا و در کشورهای مغرب و تونس نیز زندگی می کند. از دیگر کشورهایی که مرال ها را می توان در آن یافت می توان به قاره آمریکای جنوبی و کشور استرالیا و همچنین در اقیانوسیه کشور استرالیا و نیوزلند اشاره کرد.

ظاهر مرال ها چگونه است

ظاهر و قیافه مارال ها چگونه است و چه تفاوتی با آهو و سایر گوزن ها دارند. در این مطلب بررسی میکنیم.

آشنایی با مارال ها

گاوبانگی مرال

مارال ها از گوزن بزرگتر هستند و جزو بزرگترین پستانداران وحشی دنیا نیز محسوب می شوند. نرهای این گونه به مانند سایر گوزن ها دارای شاخ های به مراتب بزرگتر از گونه ماده هستند.

مشخصات مارال های خزری

دم مرال نیز بین 11 تا 19 سانتی متر گزارش شده است البته در برخی از مناطق و گونه ها ممکن است تفادت های جزئی نیز وجود داشته باشد. شاخ های مارال ها هم معمولا حدود 70 سانتی متر طول دارند

از دشمنان مهم زندگی مارال ها می توان به گرگ های خاکستری و همچنین خرس های قهوه ای اشاره کرد. البته برخی از گونه های جانوری مثل گراز نیز گاهی به بچه مارال ها حمله می کنند.

حامیان محیط زیست و انسانهای با وجدان در مواجهه با  جانداران مهربانی پیشه کرده و با حمایت از حیوانات و اخلاق مناسب، انسانیت پیشه می کنند.

جفت گیری مارال ها چگونه است؟

مارال ها هنگام جفت گیری آوایی به نام گاو بانگی از خود سر می دهند. نرها در این وضعیت اقدام به جلب توجه ماده ها می کنند و در این وسط ممکن هست درگیری هایی نیز بین نرها شکل گیرد تا نر غالب و قوی تر بتواند قلمروطلبی کرده و ماده ها را به سمت خود جلب نماید

فصل گاوبانگی مارال ها از نیمه های شهریورماه شروع شده و 30 روز ادامه دارد.

مرال ها و عکسهای زیبا باکیفیت

فریاد مارال در طلوع آفتاب

مارال ها که در خطر انقراض نیز در کشور ما هستند نیازمند توجه بیشتر به حفظ این گونه زیبا و خاص جانوری هستند.

در مدت زمان جفت گیری مارال ها؛ نرها با صدایی بلند ماده ها را به سمت خود جلب می کنند. در هنگام جفت گیری نیز گاها درگیری های شدیدی رح می دهد که به فرار نرهای ضعیف و یا زخمی شدن آنها می انجامد.

جرم بودن هر گونه شکار و برخورد جدی با متخلفان

گوزن قرمز خزری که به آن مرال نیز گفته می شود از گونه های تحت حفاظت محسوب شده و هر گونه شکار آن جرم محسوب شده و مجرمان تحت تعقیب قرار می گیرند.

شکار گونه های جانوری فارغ از حفاظت شده بودن یا نبودن آن؛ آلوده کردن دستها به خون بوده و با شکار آه و نفرین حیوانات را به جان می خریم در حالی که این جانداران زبان بسته نیز جان داشته و مانند ما حق حیات دارند و دوست دارند زندگی کنند.

اینفوگرافیک توضیحات زندگی مارال ها

مارال

توضیح زندگی مارال ها

تخریب زیستگاه در کنار شکار از عوامل اصلی تهدید زندگی بسیاری از جانداران و حیوانات از جمله مارال هاست.

میزان عمر مارال ها

طول عمر مارال ها حتی به 22 سال نیز می رسد. بارداری این جانداران زبان بسته نیز بین 33 تا 34 هفته به طول می انجامد تا بعد از گذشت حدود 8 ماه یک گوساله به دنیا بیاید. ارتفاع بدن مرال ها هم بین 120 تا 150 سانت است.

مسئولیت پذیری انسان ها در مواجهه با حیوانات مختلف و نگاه نکردن با چشم ابزاری به آنها و خودداری از هر گوه آزار، اذیت و شکار نیازمند مسئولیت اجتماعی و بیداری وجدان عمومی است و امیدواریم انسانهای با اخلاق و آگاه با وجدان سبز خود نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و خود را مالک کره زمین و حیوانات دانسته بلکه انسان ها را تنها جزوی از کره زمین بدانند تا بیش از پیش به زندگی جانداران دیگر احترام بگذارند و با پایمال نکردن حق زندگی حیوانات، زندگی را برای حیوانات زبان بسته خدا تلخ و حرام نکنند.

امید اینکه شکارچیان نیز توبه کرده و قبل از گرفتن جان یک جاندار، به چشم های معصوم و پر از حرف حیوانات؛ عمیق نگاه کرده و شوق و تمایل به ادامه زندگی را از آن بخوانند و برای یک لقمه نان، یک عمر جان جاندار و تپش قلبهای کوچکشان را نگیرند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Maral جمعه , 9 تیر 1402 - 13:10

مطالبتون واقعا مفید و جالب بودند،خیلی تحسین برانگیزه که انقدر به حفاظت و احترام به این موجود زیبا که حقوقی برابر با انسان ها برای حیات و زیست داره تمرکز کردید.امیدوارم این فرهنگ بین مردم جا بیافته.

حامد مصطفائی آگاه چهارشنبه , 11 مرداد 1402 - 12:18

ممنون از قوت قلب و انرژی مثبتتان.
این یک مسئولیت اجتماعی است که بر گردن همه ما انسان ها گذاشته شده است و امیدواریم در این راه با حضور و همفکری دوستان خوبی مثل شما ثابت قدم بمانیم.